پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

سپاه پاسداران از وجود یک کارخانه جدید زیرزمینی ساخت موشک خبر داد

 

موشک شهاب سه

ساعاتی قبل از اینکه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا بررسی طرح "قانون مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران" را با هدف مقابله با برنامه موشکی این کشور آغاز کند، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران از وجود یک کارخانه جدید زیرزمینی موشکی و تولید قریب‌الوقوع یک موشک بالستیک جدید خبر داده است.

سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده در یک سخنرانی در دزفول گفته که "در سال‌های اخیر" سومین کارخانه زیرزمینی موشکی ایران تأسیس شده است و افزود: "در کنار صنایع دفاعی وزارت دفاع به توسعه توان موشکی ادامه خواهیم داد و ترس تجار آمریکایی برای ما هیچ ارزشی ندارد".

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۸

موحدی کرمانی مدعی تخلف میلیونی در انتخابات شد

موحدی کرمانی

محمدعلی موحدی کرمانی، رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از امام جمعه‌های تهران، می‌گوید تخلفاتی در انتخابات ریاست جمهوری رخ داده که می‌تواند در مجموع به اندازه چند میلیون رای روی نتایج اعلام شده تاثیر داشته باشد.

آقای موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، با تاکید بر حمایت این گروه از ابراهیم رئیسی، گفته است: "ممکن است با بازبینی و بررسی مجدد گزارشات و تخلفات رأی آقای رئیسی از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون افزایش و رأی روحانی نیز از حدود ۲۳ میلیون به ۲۱ میلیون کاهش پیدا کند."

البته او گفته تخلفات ادعایی در حدی نیست که نتیجه نهایی انتخابات را تغییر دهد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۴

 

تازه‌ترین واکنش‌های انتخاباتی: محافظه‌کاران ناراضی: رئیسی شکایت کرد، قالیباف پیام فرستاد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

یک روز پس از اعلام نتیجه قطعی انتخابات در ایران، ابراهیم رئیسی، رقیب حسن روحانی در نامه ای به دبیر شورای نگهبان خواستار رسیدگی به برخی تخلفات انتخاباتی شد.

 

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای رئیسی که با حدود هشت میلیون رای کمتر از حسن روحانی نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری شد، روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، همراه با نامه خود «چند جلد مستندات تخلفات انتخاباتی» را برای احمد جنتی ارسال کرد.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۷

 

آیا روحانی جرات خواهد کرد مخالفان سیاسی را آزاد کند؟

 

آقای روحانی در چهارسال گذشته زیر فشار نهادهای زیر نظر رهبر بوده است.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، که با دولتی مخالف در واشنگتن روبرو است، اگر رهبر جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اجازه بدهند، می تواند به ترمیم شکاف های داخلی بپردازد.

 

باربارا اسلوین در نیوزویک نوشته است: روحانی در همین راستا از محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین و ممنوع التصویر ایران نام می برد. او می تواند برای پایان دادن به حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز، فشار بیاورد. رییس جمهوری ایران همچنین می تواند برای آزادی روزنامه نگاران، وکلا و فعالان جامعه مدنی و همچنین افراد دو تابعیتی زندانی از جمله سیامک و باقر نمازی تلاش کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۲

سخنگوی شورای نگهبان: ستادهای دو نامزد از روند برگزاری انتخابات شکایت کرده‌اند

 

سخنگوی شورای نگهبان پیشتر در روز ۲۹ اردیبهشت گفته بود که گزارش تخلفات انتخاباتی «زیاد» است.

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید که در جلسه روز چهارشنبه سوم خرداد این شورا درباره گزارش‌های زیادی که از سوی ستادهای دو نامزد انتخابات دریافت شده است بحث، و قرار شد بررسی کارشناسی بیشتری صورت بگیرد و ارزیابی دقیق‌تری ارائه شود.

 

عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود افزود: «همچنین با توجه به تعدد گزارش‌های دریافتی و لزوم دقت بیشتر جهت اعتبارسنجی آنها، مقرر شد کارشناسان مربوط پس از بررسی نتایج، آن را در جلسه آتی شورای نگهبان تقدیم تا تصمیم نهایی اتخاذ گردد».

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۳۶

جنتی: سلامت انتخابات را تأیید می‌کنم، اما تخلفات بسیاری هم شد

 

احمد جنتی می گوید، کسانی که در انتخابات تخلفات بزرگ کردند از گناهانشان توبه کنند.

ا

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان اظهار داشت که سلامت انتخابات ۲۹ اردیبهشت را تایید می کند، اما تخلفات «بسیار» نیز در این انتخابات صورت گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد جنتی در نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان در روز چهارشنبه گفت: «سلامت انتخابات را تایید می کنم که خیلی خوب بود اما تخلفات بسیاری هم شد که بخشی از آن متوجه مسئولان بود که تخلفات بسیاری کردند

 

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد:«کسانی که در این قضایا تخلفات بزرگ کردند از گناهانشان توبه کنند زیرا حق الناس گریبانشان را می گیردو به فرموده رهبر انقلاب واقعا حق الناس است

 

احمد جنتی نام افرادی که در این انتخابات «تخلفات بزرگ» کرده اند را نبرده است.ولی وی با این حال دولت را به عنوان مجری انتخابات به «قانون شکنی»متهم کرده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۳۱

 

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به روحانی درباره نحوه رای‌گیری

 

در واکنش به اظهارات حسن روحانی مبنی بر اتلاف ۱۲ ساعت پیش از موافقت هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری با پیشنهاد هیئت اجرایی برای ثبت کد ملی، سخنگوی شورای نگهبان کوتاهی را متوجه وزارت کشور دانسته و گفت که «به جناب روحانی گزارش غلط داده‌اند».

 

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی نهاد ناظر بر انتخابات، در کانال تلگرام خود نوشت که وزیر کشور نه صبح، بلکه عصر روز جمعه، ۲۹ اردیبهشت، با شورای نگهبان برای پیشنهاد ثبت شدن شماره ملی به جای نام و فامیل رای‌دهندگان تماس گرفته است.

 

به گفته آقای کدخدایی، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نیز زمانی با این پیشنهاد موافقت کرده که تنها دو ساعت به پایان رای‌گیری باقی مانده بود.

 

آقای کدخدایی در پاسخی کنایه‌آمیز و مبهم نوشت: «فکر می‌کنم به جناب روحانی گزارش غلط داده‌اند یا این که؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۲۷

  

۰۳ خرداد ۱۳۹۶

روحانی: از توطئه 2030 نمی‌گذرم/ می خواستند امام رضا را ابزار سیاسی کنند، اما مردم جوابشان را دادند/ امیدواریم روزی بساط «مرگ» از شعارها جمع شود

چه تفاوتی میان عرب و لر ترک و کرد و ترکمن وجود دارد؟ مگر در حقوق شهروندی می توان تفاوت قائل شد؟

 

رییس‌جمهور تاکید کرد: در سال ۸۸ بداخلاقی و تهمت توانست تا حدی کار را پیش ببرد اما در سال ۹۶ مردم مقابل بداخلاقی‌ها ایستادند. این متانت و قضاوت مردم بود.

 

به گزارش عصرایران به نقل از جماران، حسن روحانی در همایش تجلیل از فعالان ستادهای روحانی در سراسر کشور عنوان کرد: بسیار خوشحالم از این اجتماع شکوهمند عزیزانی که در طول هفته‌های گذشته بار سنگینی را بر دوش داشتند و به خوبی آن را به مقصد رساندند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۲۴

مقایسه آرای منتخبان ریاست‌جمهوری و رقبای اصلی در ادوار گذشته«رئیسی» رکورد قدرتمندترین رقیب رئیس جمهور منتخب را زد/شکست روحانی در 8 

خبرگزاری فارس: «رئیسی» رکورد قدرتمندترین رقیب رئیس جمهور منتخب را زد/شکست روحانی در 8 استان


در این دوره از این انتخابات، حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رقیب اصلی کاندیدای پیروز توانست با 16 میلیون رأی یک حد نصاب جدید را در تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی رقم بزند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۰۶

روحانی در نشست خبری:

 

اجتماع نمایشی در عربستان سعودی هیچ ارزشی نداشت/ دولت آمریکا هیچ‌وقت با تروریسم مقابله نکرده است/ برای تست موشک‌هایمان منتظر اجازه آمریکایی‌ها نخواهیم بودخبرگزاری فارس: اجتماع نمایشی در عربستان سعودی هیچ ارزشی نداشت/ دولت آمریکا هیچ‌وقت با تروریسم مقابله نکرده است/ برای تست موشک‌هایمان منتظر اجازه آمریکایی‌ها نخواهیم بود

رئیس‌جمهور گفت: اجتماع در عربستان به اعتقاد من یک اجتماع نمایشی بود و هیچ ارزش سیاسی و عملی نداشت از این نمایش‌ها قبلا هم عربستان سعودی درست کرده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، نشست خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل در سالن اجلاس سران با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۰۰