پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۹۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

پیام خامنه‌ای برای انتخابات:

دولت آینده رعایت قشرهای ضعیف و برخورد با فساد را در صدر برنامه‌ها قرار دهد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

در پی حضور پرشکوه و حماسی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی حماسه‌ باشکوه و تاریخی ملت در دوازدهمین دوره‌ انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی خطاب به مردم ایران صادر کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۱۲

روحانی در پیامی در فضای مجازی نوشته: به عهدم با شما مردم وفادار خواهم ماند.

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشته است: ملت بزرگ ایران، پیروز انتخابات شمایید؛ خاضعانه در برابر شما سر تعظیم فرود می‌آورم. به عهدم با شما وفادار خواهم ماند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۰۴

تبریک رئیس جمهور روسیه به روحانی

 

رئیس‌جمهور روسیه ضمن تبریک به روحانی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بر آمادگی کشورش برای همکاری با تهران در عرصه‌های دوجانبه و بین‌المللی تأکید کرد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تلگرافی، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهور ایران را تبریک گفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۰۱

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دور انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم روز گذشته یعنی 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار شد. شواهد و قرائن نشان می‌دهد، مشارکت در این دور از انتخابات «بسیار بالاست» طوری که دیروز حتی صحبت از تمدید انتخابات تا 3 صبح روز شنبه شد! مردم دیروز حقیقتا نیز سنگ تمام گذاشتند و به قول رهبر معظم انقلاب، حماسه آفریدند. این دور از انتخابات اما، با تمام فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشت، گفتنی‌هایی دارد که موضوع این نوشتار را تشکیل می‌دهد:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۲۵

بدون شرح


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۹

ظریف: ما ثبات‌مان را از مردم می‌گیریم

 

ظریف، وزیر امور خارجه ایران توییت کرده "ما ثبات‌مان را نه از "ائتلاف‌ها" بلکه از مردم‌مان می‌گیریم که بر خلاف بسیاری، رای می‌دهند. باید با ایرانیان با احترام رفتار کرد و (آنها) آماده تعامل هستند."

 

توییت محمود صادقی، نماینده مجلس

 

وزیر کشور نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد


 

تبریک زاکانی به روحانی: اعتراض‌ها را از مجاری قانونی دنبال می‌کنیم

 

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس ایران و از منتقدان سرسخت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در کانال تلگرام خود به حسن روحانی تبریک گفته و خاطرنشان کرده که رقابت انتخاباتی پایان یافته و فصل کار و تلاش برای ساختن ایران اسلامی آغاز شده است.

آقای زاکانی در عین حال گفته است "جناب آقای روحانی باید بدانند اعتراضات جبهه انقلاب به تخلفات صورت گرفته از مجاری قانونی دنبال خواهد شد."

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۶

آمار نهایی انتخابات ریاست جمهوری 1396

بعد از شمارش آمار دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 آمار بدست آمده بشرح زیر میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۰


واشنگتن، ۱۹ مه (بخش فارسی صدای آمریکا) – آمریکایی های ایرانی تبار در پایتخت آمریکا و ایالت های اطراف آن ویرجینیا و مریلند روز جمعه علیه انتخابات ریاست جمهوری ایران در مرکز واشنگتن تظاهرات می کنند.

 

شیرین نریمان فعال حقوق بشر در ویرجینیا و زندانی سابق سیاسی در ایران ضمن اعلام خبر فوق در ایمیلی به بخش فارسی صدای آمریکا گفت تجمع در مقابل دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران که بخشی از سفارت پاکستان در واشنگتن است، برگزار می شود.

 

دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن یکی از چندین حوزه اخذ رای در آمریکا است و دارندگان گذرنامه ایرانی می توانند در آنجا رای دهند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۳۶

اعتراض به انتخابات: یک مرد ایرانی در مقابل سفارت ایران در بانکوک خود را آتش زد

 

جمعه 29 اردیبهشت 1396 

 مقامات پلیس: این مرد که هویت او اعلام نشده بر روی بدن خود بنزین ریخته و حوالی ظهر (به وقت محلی)، خودش را بیرون در سفارت آتش زده.

 به روایت حاضران در محل او برگه‌ای با خود داشته که بر آن نوشته شده بوده: رای ندهید!

آسوشیتد پرس عکسی منتشر کرده از یک مرد ناشناس نشسته بر روی زمین، پس از آن‌که خودش را آتش زده است. اتفاقی که روز جمعه ۲۹ اردیبهشت/ ۱۹ ماه می، در مقابل سفارت ایران در بانکوک رخ داده است.

 

پلیس تایلند اعلام کرد یک مرد ایرانی خود را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در تابلند آتش زده است. این حادثه روز جمعه ۲۹ اردیبهشت و در اعتراض به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران رخ داده است.

 

به گفته مقامات پلیس، این مرد که هویت او اعلام نشده است بر روی بدن خود بنزین ریخته و حوالی ظهر (به وقت محلی)، خودش را بیرون در سفارت آتش زده است. او که سراسر بدنش دچار سوختگی شده، به بیمارستان منتقل شده است.

ناپودال سامارت، افسر پلیس تایلند گفته است این مرد از معترضان به انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه بوده، اما دقیقاً مشخص نیست که اعتراض او به کدام وجه انتخابات روز جمعه در ایران بوده است.

در روایت حاضران در محل اما آمده است که او برگه‌ای با خود داشته که بر آن نوشته شده بوده: رای ندهید!

 

این اولین انتخابات ریاست جمهوری در ایران پس از توافق هسته‌ای‌ جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی‌ست. انتخاباتی که بیشتر به عنوان یک رفراندوم در مورد سیاست‌های رییس‌جمهوری فعلی دیده می‌شود و همچنین مسائل اقتصادی در آن بسیار مهم است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۲۳

محمد نوری زاد: رئیسی مهره سوخته و انتخابات مهندسی شده است


 ماهرخ غلامحسین پور

محمد نوریزاد، روزنامه نگار و فیلمسازی که تا قبل از حوادث سال 1388 از مبلغان جمهوری اسلامی محسوب می شد، این روزها به منتقد سرسخت نظام ایران تبدیل شده، هم در عالم سیاست و هم در فضای انتخابات. با او درباره فضای این روزهای انتخابات و به ویژه دوگانه رئیسی و روحانی گفتگو کردم.
آقای قالیباف به نفع آقای رئیسی انصراف دادند و اکنون او در جبهه اصولگرا بی رقیب مانده، به باور شما رئیس جمهور شدن ایشان تا چه حد محتمل است؟
 انتخابات اخیر به باور من کاملا مدیریت و مهندسی شده است. وارد کردن فرد باطلی همچون آقای رئیسی به چرخه انتخابات دقیقا برای همین احساس خطری است که مردم این روزها درگیرش شده اند. با ایجاد این نگرانی، کاری می کنند تا مردم به سمت صندوق ها هجوم بیاورند. گمانم بر این است که آقای روحانی به علت همین احساس ترس مهندسی شده و این نگرانی که به جان مردم انداخته اند، در همان دور نخست برنده خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۳۲