پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 

تازه‌ترین واکنش‌های انتخاباتی: محافظه‌کاران ناراضی: رئیسی شکایت کرد، قالیباف پیام فرستاد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

 

یک روز پس از اعلام نتیجه قطعی انتخابات در ایران، ابراهیم رئیسی، رقیب حسن روحانی در نامه ای به دبیر شورای نگهبان خواستار رسیدگی به برخی تخلفات انتخاباتی شد.

 

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای رئیسی که با حدود هشت میلیون رای کمتر از حسن روحانی نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری شد، روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، همراه با نامه خود «چند جلد مستندات تخلفات انتخاباتی» را برای احمد جنتی ارسال کرد.

 

در کانال اطلاع رسانی ابراهیم رئیسی نیز آمده است که او خواستار رسیدگی دقیق هیات نظارت بر انتخابات به این تخلفات ، تا به دست آمدن نتیجه قطعی شده است.

 

او یک روز قبل در پیامی ضمن آرزوی موفقیت برای حسن روحانی، «بداخلاقی‌های انتخاباتی و تخلفات آشکار در قبل و حین برگزاری انتخابات» را از لحظات تلخ این رویداد خوانده و تاکید کرده بود آن را از مسیر قانونی پیگیری خواهد کرد.

 

این در حالیست که همزمان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، معروف به جمنا، تشکل فراگیر اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، با انتشار بیانیه‌ای پیروزی حسن روحانی در انتخابات را تبریک گفت و از او خواست تا «از ورود به راه‌حل‌های نادرست تجربه‌شده خودداری کند

 

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به حسن روحانی اعلام کرده است که همچنان منتقد دولت می ماند تا دولت او از مسیر «کارآمدی و حل مشکلات واقعی ملت» خارج نشود.

 

این جبهه با اشاره به رای نزدیک به ۱۶ میلیونی ابراهیم رئیسی اعلام کرده که دولت نمی تواند این بخش از کشور را نادیده بگیرد.

 

روز یکشنبه همچنین محمد باقر قالیباف در پیامی با تکرار شعارهای خود در دوره تبلیغات انتخاباتی، اعلام کرد که به عنوان منتقد دولت پیگیر مطالبات هواداران خود خواهد ماند و دست از نقد دولت برنخواهد داشت.

 

حسن روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت موفق شد با به دست آوردن بیش از ۲۳ میلیون رای از بیش از ۴۱ میلیون رای شمارش شده، ابراهیم رئیسی، رقیب عمده خود در انتخابات ریاست جمهوری را شکست دهد. آقای روحانی با این تعداد رای بیش از ۵۷ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی