پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

انتقاد شدید روحانی از سپاه، قوه قضائیه و صدا و سیما در نطق انتخاباتی در مشهد

 

حسن روحانی

حسن روحانی، رئیس جمهور و نامزد انتخابات روز جمعه در ایران در آخرین نطق تبلیغاتی خود به شدت از دخالت نهادهایی چون سپاه، بسیج، قوه قضائیه، صدا و سیما و آستان قدس در کارزارهای انتخاباتی انتقاد کرد.

آقای روحانی عصر امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت (۱۷ مه) در جمع بزرگی از هوادارانش در مشهد گفت: "من از سال ۵۹ در کنار سپاه عزیز و بسیج عزیز بودم. فکر می‌کنید روحانی با سپاه و بسیج مشکل دارد؟ نه، من سپاهی‌ها و بسیجی‌ها را بیشتر از فرماندهانشان دوست دارم."

او گفت که تقاضایش از سپاه و بسیج این است که به کار خود که تأمین امنیت است بپردازند و با رعایت دستور معروف آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، از دخالت در کارهای حزبی و "بازی سیاسی" بپرهیزند.

آقای روحانی مخالفان خود را متهم کرد که به "چاقوکش‌ها" پول می‌دهند تا پوسترهای او را پاره کنند و از هواداران خود خواست که در مقابل خشونت احتمالی طرف مقابل، واکنش نشان ندهند و پاسخگویی را به پای صندوق های رأی واگذار کنند.

او در حالی که به نظر می‌رسید مخاطبش سپاه پاسداران باشد، گفت: "می‌خواهید دستگاه فرهنگی و خبرگزاری داشته باشید؟ می خواهید شرکت اقتصادی داشته باشید؟ ما مخالف نیستیم، ولی جای مردم را تنگ نکنید".

آقای روحانی پیش‌تر هم گفته بود نهادی که هم اسلحه دارد و هم دستگاه امنیتی، نباید فضای کار را برای بخش خصوصی تنگ کند.

او همچنین با انتقاد از رسانه‌های مخالف دولت گفت: "چهار سال پول دولت را گرفتید و دولت را تخریب کردید."

آقای روحانی همچنین از صدا و سیما انتقاد کرد و گفت که در جریان مناظره های انتخاباتی هیچ سئوالی در مورد مهار تورم، طرح تحول سلامت یا خودکفایی گندم و بنزین مطرح نشد.

او تلویحا آقای رئیسی را به سوءاستفاده از موقعیتش در آستان قدس رضوی برای جلب رأی متهم کرد.

آقای روحانی رقبای سیاسی خود را متهم کرد که در جریان مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی، نه تنها به دولت کمک نکردند، بلکه "از پشت خنجر زدند".

او از جمله پرسید: "چرا شب انتخابات با استفاده از تلفن های ناشناس، آقای ظریف و آقای عراقچی (مذاکره کنندگان ایرانی) را تهدید کردید؟"

رئیس جمهور ایران خطاب به رقیبان سیاسی خود گفت که با تعقیب کردن سیاستی که به اعمال تحریم های گسترده علیه ایران منجر شد، بازار نفت ایران را به عربستان سعودی داده بودند، اما دولت او این بازار را پس گرفته است.

نظرات  (۱)

۲۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۲۵ شکوفه از مشهد
خوب شد آقای روحانی حداقل بخشی از حرفهای مردم را شما بهرحال بیان کردید دل ما خنک شد البته شما هم کم مقصر نیستید خود شما هم که همیشه در بالاترین موقعیتها در این سی واندی سال گذشته بودید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی