پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

موحدی کرمانی مدعی تخلف میلیونی در انتخابات شد

موحدی کرمانی

محمدعلی موحدی کرمانی، رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از امام جمعه‌های تهران، می‌گوید تخلفاتی در انتخابات ریاست جمهوری رخ داده که می‌تواند در مجموع به اندازه چند میلیون رای روی نتایج اعلام شده تاثیر داشته باشد.

آقای موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، با تاکید بر حمایت این گروه از ابراهیم رئیسی، گفته است: "ممکن است با بازبینی و بررسی مجدد گزارشات و تخلفات رأی آقای رئیسی از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون افزایش و رأی روحانی نیز از حدود ۲۳ میلیون به ۲۱ میلیون کاهش پیدا کند."

البته او گفته تخلفات ادعایی در حدی نیست که نتیجه نهایی انتخابات را تغییر دهد.

 

بنا به اعلام وزارت کشور ایران حسن روحانی ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار رای، و ابراهیم رئیسی ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار رای آورده است. آقای موحدی کرمانی منبع آمار پنج میلیون تخلف را اعلام نکرده است.


 

محافظه‌کاران، از جمله ابراهیم رئیسی نامزد اصلی آنها، از روز برگزاری انتخابات تاکنون می‌گویند تخلفات گسترده‌ای در انتخابات انجام شده است. در مقابل حسن روحانی می‌گوید شورای نگهبان برای تمدید رای‌گیری همکاری نکرده است.

محمدعلی موحدی کرمانی گفته است که روز چهارشنبه با احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، ملاقات کرده و به او گفته است "مردم انتظار دارند که ببینند شورای نگهبان چه قضاوتی می‌کند."

آقای موحدی کرمانی گفته از شورای نگهبان انتظار می‌رود "قضاوت درستی" درباره تخلف‌های انتخاباتی داشته باشد.

از سال ۱۳۸۴ به این سو انتخابات در ایران با طرح ادعای تقلب و تخلف گسترده از طرف مقام‌های عالی همراه بوده است. آیت‌الله خامنه‌ای چند ماه پیش از تلاش برای تقلب در انتخابات سال ۱۳۹۲ خبر داد.

آقای خامنه‌ای گفت: "در سال ۷۶، در سال ۸۴ و در سال ۸۸ و در سال ۹۲، بعضی را مردم مطلع شدند و بعضی را مردم مطلع نشدند، در این سال‌ها کسانی بودند که می‌خواستند جلوی رای مردم بایستند، در همه این سال‌ها بنده ایستادم."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی