پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سپاه پاسداران از وجود یک کارخانه جدید زیرزمینی ساخت موشک خبر داد

 

موشک شهاب سه

ساعاتی قبل از اینکه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا بررسی طرح "قانون مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران" را با هدف مقابله با برنامه موشکی این کشور آغاز کند، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران از وجود یک کارخانه جدید زیرزمینی موشکی و تولید قریب‌الوقوع یک موشک بالستیک جدید خبر داده است.

سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده در یک سخنرانی در دزفول گفته که "در سال‌های اخیر" سومین کارخانه زیرزمینی موشکی ایران تأسیس شده است و افزود: "در کنار صنایع دفاعی وزارت دفاع به توسعه توان موشکی ادامه خواهیم داد و ترس تجار آمریکایی برای ما هیچ ارزشی ندارد".

به نظر می‌رسد اشاره آقای حاجی‌زاده به اظهارنگرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از توسعه برنامه موشکی ایران باشد. آقای ترامپ پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور، به عنوان یک تاجر شهرت داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین گفت که اولین موشک زمین به زمین بعدی که ایران می‌سازد، به نام دزفول نامگذاری خواهد شد.

آقای حاجی‌زاده همچنین با اشاره به معامله بزرگ اخیر برای خرید اسلحه آمریکایی از سوی عربستان گفت: "این تسلیحات نظامی ما را ناراحت نمی‌کند و همانطور که بخشی از تسلیحات نظامی عراق غنیمت ما شد، روزی خواهد آمد که از این تسلیحات نظامی بر علیه رژیم صهیونیستی استفاده خواهیم کرد".

کنگره آمریکا

 

طرح کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

اظهارات آقای حاجی‌زاده در آستانه بررسی طرح تحریم‌های تازه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا منتشر شد.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا این طرح را با حمایت نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات را تصویب کرد.

هدف این طرح اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به دلیل توسعه برنامه موشکی، نقض حقوق بشر و حمایت ایران از گروه‌هایی است که آمریکا آنها را "تروریستی" می‌داند.

سپاه پاسداران و دست‌اندرکاران برنامه موشک‌های بالستیک ایران قرار است جزو اهداف اصلی این تحریم‌ها باشد.

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که زمانی ریاست پیشین این کمیته را در مجلس سنا به عهده داشت، در حساب توییتر خود درباره وضع تحریم های جدید علیه ایران هشدار داده است.

آقای کری نوشته: "دوستان و همکاران سابق من، نظر من این است: الان زمان رفتار محتاطانه است."

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نوشت که بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ایران، امکان سوءتعبیر از اقدام کنگره وجود دارد و افزود: "الان وقت یک طرح جدید (تحریم) ایران نیست."

آقای کری گفت که آمریکا هم اکنون ابزارهای زیادی برای اعمال فشار علیه ایران دارد و باید پیامدهای تحریم‌های بیشتر را برای برجام در نظر بگیرد. او افزود: "ما باید پیامدهای تقابل بدون گفتگو را مد نظر قرار بدهیم."

پیش نویس طرح مذکور - که احتمال تغییر متن آن وجود دارد - رئیس جمهوری آمریکا را موظف می کند که در ظرف سه ماه، سپاه پاسداران، مقامات، نمایندگان و اشخاص وابسته به این نهاد در خارج از ایران را به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی تحریم کند.

وزارت خزانه داری آمریکا در سال ۲۰۰۷ میلادی نیروی قدس سپاه پاسداران را به اتهام فعالیت‌های تروریستی تحریم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی