پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات


واشنگتن، ۱۹ مه (بخش فارسی صدای آمریکا) – آمریکایی های ایرانی تبار در پایتخت آمریکا و ایالت های اطراف آن ویرجینیا و مریلند روز جمعه علیه انتخابات ریاست جمهوری ایران در مرکز واشنگتن تظاهرات می کنند.

 

شیرین نریمان فعال حقوق بشر در ویرجینیا و زندانی سابق سیاسی در ایران ضمن اعلام خبر فوق در ایمیلی به بخش فارسی صدای آمریکا گفت تجمع در مقابل دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران که بخشی از سفارت پاکستان در واشنگتن است، برگزار می شود.

 

دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن یکی از چندین حوزه اخذ رای در آمریکا است و دارندگان گذرنامه ایرانی می توانند در آنجا رای دهند.

 

خانم نریمان گفت: «پیام شرکت کنندگان در تظاهرات این است که انتخابات ریاست جمهوری در ایران فریبی بیش نیست، نه عادلانه است و نه آزاد و مردم ایران مجبورند میان شارلاتانی به نام حسن روحانی و قاتلی به نام ابراهیم رئیسی انتخاب کنند.» شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین همه مردم ایران را به تحریم انتخابات ترغیب می کنند.

 

کن تیمرمن رئیس «بنیاد دمکراسی برای ایران» مستقر در واشنگتن روز پنجشنبه در مقاله ای که در نشریه فرانت پیج انتشار یافت، از دولت دونالد ترامپ خواست تا «۵۶ حوزه اخذ رای غیرقانونی را که مقامات رژیم ایران گفته اند روز جمعه در ایالات آمریکا برپا خواهند کرد» تعطیل کند. این مکان ها از جمله در شهرهای نیویورک، دیترویت و سیاتل هستند.

 

تیمرمن افزود: «این انتخابات به اندازه انتخاباتی که جوزف استالین در شوروی دهه ۱۹۳۰ و صدام حسین در عراق دهه هشتاد برگزار می کرد، آزاد است.» او سپس از سخن معروف استالین مبنی بر این که «مهم نیست که چه کسانی رای می دهند، مهم این است که آرا را چه کسی می شمارد» یاد کرده و نوشته است این جمله هیچ کجا به اندازه وضع امروز جمهوری اسلامی ایران صحت نداشته است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی