پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

در جمع جوانان و نخبگان استان فارس،

روحانی: طرفدار آزادترین شیوه مناظره‌ها هستم

 

رییس جمهور انتخابات را زمینه ساز افتخار ایران، شادی دوستان و یاس دشمنان دانست و با تاکید بر اینکه مردم را باید به صحنه سرنوشت فراخواند، اظهارداشت: حضور همگان پای صندوق و مشارکت حداکثری توصیه رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در نشست با جوانان و نخبگان استان فارس در شیراز  گفت: روزهای سرنوشت ساز در راه است و نباید فراموش کنیم که رسیدن به پیشرفت با عبور از سختی ها و مشکلات است.

روحانی با ابراز خرسندی از اینکه اعضای دولت بار دیگر میهمان مردم فرهنگ دوست و فرهیخته استان فارس و شیرازی ها هستند، گفت: الگوی ما در زندگی و حکومت، زندگی و حکومت پیامبر عظیم الشأن(ص) و امیر المومنین (عاست.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: برخی فکر می‌کنند اگر ما بحق هستیم باید از خدا بخواهیم و خدا هم مشکلات را حل و فصل می‌کند، اما اراده و حکمت پروردگار بر این است که بار مسئولیت خود را بر دوش بگیریم و این فخری است که خداوند به انسان عطا فرموده است.

روحانی با بیان اینکه عبادت برای تجارت سیره علی (ع) نبود، گفت: مولا علی(ع) فرمودند من به دنبال عبادت تاجرگونه نیستم و پیامبر(ص) به جنگ رفت و در این جنگ‌ها پیروز شد یا شکست خورد و موفقیت های پیامبر در همراهی همه بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم را باید به صحنه سرنوشت فرا خواند، اظهارداشت:باید در نظر داشت که شکست و پیروزی به دست ما بوده و این ما هستیم که در صحنه سرنوشت، حضور می‌یابیم و مردم را به این صحنه دعوت می‌کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه انتخابات یک امر فردی و یا حتی تنها ملی نیست، گفت:  انتخابات باعث فخر و افتخار ما در جهان و تاریخ  است و تجربه ۹۲ و ۹۴ نشان داد که سرنوشت ما در دست خودمان است. شاید راه امروز از سال۹۲ کمی هموارتر باشد، چرا که در آن سال، برخی به من می‌گفتند و نامه می‌نوشتند و شک داشتند، چرا وقتی تو زیر و بم نظام را می‌دانی، اما با این حال در انتخابات شرکت‌ کردی و بتوانی رأی بیاوری.

رییس جمهور با طرح این پرسش که آیا پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) که در ایام بعثت ایشان که به عنوان بزرگترین روز تاریخ دنیای اسلام و جشن مسلمانان هستیم، بدون ایثار، حضور و تلاش مردم موفق می‌شد، ادامه داد: پیامبر(ص) زمانی موفق شد که همه آمدند، این قانون الهی است و مسیری است که خداوند برای ما مشخص کرد.

وی  با اشاره به یکی از جلسات هفتگی با مقام معظم رهبری برای ارایه گزارش‌و استماع نکات و منویات ایشان، گفت:‌ حضور همگان پای صندوق و مشارکت حداکثری، توصیه رهبر معظم انقلاب است. این برای سرنوشت و کشور ما بسیار مهم است و هرکس در حد توان خود باید تلاش کند تا همه مردم پای صندوق‌های آراء حاضر شوند و باید برنامه همه کاندیداها را بررسی و مقایسه کنیم و در نهایت تشخیص دهیم.

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه حامی آزادترین شیوه در مناظرات هستم که مردم بهتر بتوانند به حقایق پی ببرند و انتخاب کنند، گفت: اگر چه من به عنوان رییس جمهور مسئول اجرای انتخابات هستم، اما نمی‌خواهم در اموری که قانون به بخش‌هایی واگذار کرده، مداخله کنم و امیدوارم ستاد تبلیغات انتخابات کشور، تجربه ها را بار دیگر مرور و تصمیماتی که راجع به نحوه مناظره‌های انتخاباتی اتخاذ شده،بررسی کند.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: طرفدار شیوه‌ای هستم که آزادترین شیوه باشد. همه باید بدون لکنت زبان سخن بگویند و نقد کنند و نکات مد نظر خود را اعلام نمایند.

روحانی با بیان اینکه رقابت و انتقاد خوب بوده و حتی مخالف هم خوب است، ادامه داد: مگر می‌شود در دنیای امروز، حکومتی داشته باشیم که هیچ مخالفی در آن نباشد و انتقاد نیز که جای خود را دارد و همه باید به راحتی و بدون لکنت زبان انتقاد کنند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه در ۴ سال گذشته برخی از دوستان به من می‌گفتند، چرا پاسخ این همه تخریب علیه دولت تدبیر و امید را نمی‌دهید، اظهار داشت: ما در میان همه دوستانمان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یکی از صبورترین افراد در برابر مخالفین می دانم. ایشان صبر، تحمل و گذشت بسیار داشت.

روحانی ادامه داد: در یکی از هفته‌های قبل از ارتحال ایشان در ملاقاتی به بنده گفتند که از صبر تو تعجب می‌کنم و من به ایشان گفتم که شما در میان همه، صبورترین هستید. اما ایشان پاسخ داد که تو تخریب‌ها را می‌بینی و سکوت می‌کنی.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است هر فردی، هر چه خواست گفت و هرکس به رییس جمهور ناروایی می‌داشت و تخریب می‌کرد تا حدی که تشویق هم می‌شد.

روحانی ادامه داد: این خود، نعمت بزرگی برای ما بود و به نظرم تاریخ دنیا قضاوت می‌کند.

رییس‌ جمهور با اشاره به اظهارات برخی از مقامات کشورهای خارجی در ملاقات‌های خصوصی با ایشان، اظهار داشت: آنها می‌گفتند که تو چگونه با وجود اینکه روزنامه‌ها و صدا و سیما که رسانه‌ای ملی است و علیه شما سخن می‌گوید، کشور را اداره می‌کنید؟

روحانی ادامه داد: این افتخاری برای ماست که کشور ما آزاد استالبته نقد بسیار خوب بوده و تخریب خوب نیست.  دروغ گناه بزرگ و اقدامی خلاف فرهنگ ایرانی است.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: بسیار مهم است در کشوری زندگی می‌کنیم که منتقد، انتقاد و تخریب‌گر، تخریب می‌کند اما در عین حال مردم ما انصافاً بسیار خوب در صحنه بودند و اگر شما در خرداد ۹۲، رأی خود را به صندوق می‌انداختید و کنار می‌رفتید دولت نمی‌توانست راه را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: تشویق، حضور و حمایت مردم بسیار تأثیرگذار بود و امروز، روزی است که شما باید آینده سرنوشت خود را تعیین کنید.در مسیری که شروع کرده‌ایم، نیمه راه طی شده است، برخی برنامه‌ها، تکمیل و برخی برنامه‌ها نیمه کاره است و باید تکمیل شود و برخی مسیرهای سخت نیز باید شروع شود.

رییس‌ جمهور ادامه داد: اعتراف می‌کنم در برخی برنامه‌ها طی دو سال گذشته نتوانسته‌ایم به راه‌حل مناسبی برسیم  که برای معضلات و مشکلات بانک‌ها، دستورالعمل‌هایی صادر کردم و طی دو سال گذشته ماهی یکبار جلسات برگزار شده است.

روحانی افزود: در خصوص مسایل بانک‌ها، نمی‌گویم که هیچ‌چیز تغییر نکرده و طی دو سال قبل بانک‌های ایران به اقتصاد مقاومتی، کمک بسیاری کردند و در مجموع وضعیت بانک‌ها بهتر شده است.....

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۶/۰۱/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی