پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

محمد غرضی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

 

در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ایران، محمد غرضی به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت و برای حضور در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

آقای غرضی در انتخابات قبلی ریاست جمهوری هم نامزد بود.

وی قبلا وزیر پست، تلگراف و تلفن و نماینده اولین دوره مجلس از اصفهان بود.

محمد غرضی گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد مستقل شرکت کرده و قصد ندارد به نفع هیچ کس کنار برود.

امروز، پنج‌شنبه ۲۴ اردیبهشت، مصطفی هاشمی طبا، وزیر پیشین صنایع و رئیس پیشین کمیته ملی المپیک ایران هم از جمله افرادی بود که به ستاد انتخابات در ساختمان وزارت کشور ایران رفت و برای انتخبات ثبت‌نام کرد.

طی این سه روز، ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات بیش از بقیه داوطلبان خبرساز بوده است. رئیس جمهور سابق ایران دیروز برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ ثبت نام کرد.

سال گذشته آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، از آقای احمدی‌نژاد خواسته بود که در این انتخابات نامزد نشود.

آقای احمدی‌نژاد هم در پاسخ گفته بود "برنامه‌ای برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی سال آینده" ندارد و بعدتر گفت در انتخابات ۱۳۹۶ از حمید بقایی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حمایت می‌کند.

رئیس جمهور سابق ایران دیروز پس از ثبت‌نام، درباره موضع رهبر ایران گفت: "این معنای نهی نبود و توصیه ایشان بود و توصیه ایشان مانع حضورم نمی‌شد و علیرغم اینکه فشار گسترده‌ای از سوی مردم برای حضور در میدان دارم به قول اخلاقی خود پایبندم و ثبت‌نام در انتخابات صرفاً برای حمایت از برادر عزیزم آقای بقایی است."

 

آقای بقایی هم دیروز همراه با محمود احمدی‌نژاد به ستاد انتخابات رفت و ثبت نام کرد. مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید در دوره آقای احمدی‌نژاد نیز از جمله افرادی بود که در دومین روز، داوطلب نامزدی در انتخابات شد.

مصطفی میرسلیم، نامزد حزب موتلفه اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی از اولین چهره‌های شناخته‌شده‌ای است که روز سه‌شنبه برای نامزدی ثبت نام کرد.

قاسم شعله سعدی، نماینده پیشین مجلس و وکیل دادگستری نیز در روز اول برای نامزدی ثبت نام کرد. آقای شعله سعدی پیش از این به جرم تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری زندانی بوده است.

هوشنگ امیراحمدی، رئیس "شورای ایرانی آمریکایی" و استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه راتگرز آمریکا (دانشگاه ایالتی نیوجرسی) و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه، هم امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، داوطلب نامزدی ریاست جمهوری شد.

آقای امیراحمدی برای بهبود روابط ایران و آمریکا فعال بوده و در این باره با مقام‌های دو کشور تماس داشته است.

مهلت پنج روزه ثبت نام برای نامزدی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران از روز سه‌شنبه، ۲۲ فروردین، آغاز شد.

پس از ثبت نام داوطلبان نامزدی، شورای نگهبان قانون اساسی صلاحیت آنها را بررسی می‌کند. مطابق قانون اساسی ایران رئیس جمهور باید ایرانی‌الاصل، معتقد به جمهوری اسلامی و مذهب رسمی و از "رجال سیاسی، مذهبی" باشد.

مطابق زمان‌بندی انتخابات ۱۳۹۶ شورای نگهبان تا ۳۱ فروردین صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و ۶ یا ۷ اردیبهشت وزارت کشور نامزدهای تایید صلاحیت‌شده را رسما اعلام می‌کند و تبلیغات انتخاباتی از آن زمان برای مدت کمتر از سه هفته آغاز می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۹ اردیبهشت و همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی