پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه 11 مرداد 1396-2 آگوست 2017
درجلسه هیات نظارت بر برجام به ریاست دکتر روحانی تعیین شد
16 محور برای مقابله با تحریکات آمریکا
«هیات نظارت بر اجرای برجام» عصر دوشنبه با حضور تمامی اعضا به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل جلسه داد. در این جلسه پس از استماع گزارش‌های وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی، آخرین وضع قانون تحریمی جدید آمریکا و تبعات آن مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
اعضای هیات نظارت، بر نقض تعهدات آمریکا در برجام به ویژه مفاد بندهای 26 و 28 و 29 تأکید داشته و بر ضرورت پاسخ مقتدرانه، متناسب و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران به موضع گیری‌های ‌دولت آمریکا تاکید کردند.
هیات نظارت، با استقبال و حمایت از پیش نویس طرح قانون "مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه " که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، تصمیماتی را در 16 بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا اتخاذ کرد که متعاقبا توسط رئیس جمهوری به دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ خواهد شد.

در این جلسه اعضای هیات نظارت همچنین از بیانیه اخیر کمیسیون مشترک برجام که توسط مسئول سیاست خارجی اروپا و رئیس کمیسیون مبنی بر "‌ضرورت پایبندی همه اعضا به همه مفاد برجام همراه با حسن نیت و در فضایی سازنده " منتشر شد ، استقبال و در عین حال بر ضرورت پیگیری جدی مطالبات کشورمان از این کمیسیون در جلسه بعدی آن تاکید کردند .
ظریف:به بدعهدی آمریکا حقوقی و عملی پاسخ می دهیم
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم اعلام کرد که ایران بدعهدی و رفتار خصمانه آمریکا نسبت به برجام را با اقدامات حقوقی و عملی متناسب پاسخ می دهد.به گزارش ایرنا، ظریف که دیروز برای شرکت در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای همکاری اسلامی در باره فلسطین به استانبول سفر کرده است در مصاحبه با خبرنگاران افزود: سیاست‌های دولت آمریکا در کمیسیون نظارت بر برجام پپگیری و بررسی و مقرر شد که اقدامات حقوقی و عملی در برابر تصمیمات آمریکا بررسی و اجرا شود .
وی سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه برجام را نشاندهنده تشدید بدعهدی و خصومت این کشور علیه ایران دانست و گفت: آنها نگرانی شدید دارند که برجام جمهوری اسلامی ایران را قدرتمندتر و امکان مانور آنها را کم کرده است.ظریف بیان کرد: در اولین گام تصمیم گیری شد که در زمینه اقدامات آمریکا اقدامات حقوقی انجام شود و این اقدامات در مجامع بین المللی و کمیسیون مشترک برجام ثبت شود. همچنین مقرر شد وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی در برابر اقدامات آمریکا اقدامی متقابل انجام دهند و هفته‌های گذشته موضوع این اقدام در مجلس و وزارت امور خارجه شروع شده است و اقدامات مشابهی هم در سازمان انرژی اتمی انجام می شود.وی اضافه کرد: همچنین اقداماتی آغاز شده است تا جلو سیاست‌هایی که تلاش ایران را در بهره مندی ایران از نتایج برجام ناکام می گذارد، گرفته شود.
وزیرخارجه اضافه کرد: برجام بر اساس بی اعتمادی مذاکره شده و هیچ جایی از برجام نمی‌توانید پیدا کنید که در آن نشانه ای از اعتماد متقابل باشد و تمام برجام نشاندهنده این است که طرف‌های مذاکره کننده و مخصوصا ایران نسبت به سیاست‌های آمریکا بی اعتماد بوده است.وی بیان کرد: در این توافق امکان اقداماتی که می تواند به خروج از برجام منجر شود، به صورت صریح پیش بینی شده است. اما این که چه زمانی وقت این باشد که به این اقدامات دست بزنیم، تصمیمی است که هیات نظارت بر برجام می گیرد وحتما باید نقضی صورت گرفته باشد که این نقض جمهوری اسلامی ایران را از بهره برداری اصلی از برجام محروم می کند که در آن صورت ایران تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.وزیر خارجه همچنین در سفر به ترکیه برای شرکت در اجلاس فوق العاده وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی، با مولودچاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور در ارتباط با مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی