پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

دو کشته و بیش از ۲۲۰ زخمی در زمین‌لرزه بجنورد

 

شماری از ساکنان مناطق زلزله‌زده شب را خارج از خانه سپری کرده‌اند

 

به گفته‌ مقام‌‌های امدادی در ایران، زمین‌لرزه شامگاه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در بجنورد، دو کشته و بیش از ۲۲۰ زخمی برجای گذاشته‌است. شدت این زمین‌لرزه ۵.۷۷ ریشتر بود و مرکز آن «پیش‌قلعه» در خراسان شمالی گزارش شده‌است.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر ایران، بامداد یک‌شنبه به خبرگزاری مهر گفته بود تاکنون ۲۲۵ نفر زخمی شده و «پیکر سه نفر از قربانیان» نیز پیدا شده‌است.

بنا بر گزارش‌های فعلی شمار رسمی کشته‌شدگان دو نفر -و به گفته خبرگزاری ایرنا- بانویی ۵۲ ساله و دختری ۱۲ ساله، از روستای لنگر و قصر قجر هستند.

به گفته مقام هلال احمر ایران بیش از ۲۰۰ نفر از زخمی‌ها مربوط به شهر بجنورد است و چند نفر دیگر نیز در روستاهای قصر قجر، قراجه، لنگر و فخرالدین زخمی شده‌اند.

بنا به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، ۱۲ تیم واکنش سریع امداد و نجات به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

شماری از مصدومان زمین‌لرزه شامگاه شنبه از زیر آوارها بیرون آورده‌ شده‌اند، اما مشخص نیست آیا تعداد بیشتری از شهروندان همچنان زیر آوار ناشی از زمین‌لرزه گیر افتاده‌اند یا نه.

آقای فتحی گفته است «گزارش‌ها حاکی از از تخریب روستاهای قصر قجر، قوربور، لنگر و بیدک است».

خبرگزاری مهر می‌گوید «بنا بر آمار ارائه‌شده برخی از روستاها بین ۳۰ تا ۶۰ درصد» آسیب دیده‌اند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بجنورد و کوثر، تمام کلاس‌های دانشگاه در صبح ۲۴ اردیبهشت را تعطیل اعلام کرده‌است. اداره کل آموزش و پروش خراسان شمالی نیز گفته است به‌دلیل «شرایط خاص ناشی از وقوع پس‌لرزه‌ها، عدم آمادگی روانی دانش‌آموزان و نیز نگرانی خانواده‌های آن‌ها» تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان بجنورد در نوبت صبح روز یکشنبه تعطیل هستند.

تا ساعت دو نیم صبح روز یک‌شنبه گزارش‌ها از وقوع ۱۴ پس‌لرزه حکایت داشتند.

زمین‌لرزه اولیه ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه رخ داده‌است.

در سال ۱۳۷۵ زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۶ ریشتر در بجنورد، چندین روستا را ویران کرد و به کشته‌شدن شماری از ساکنان این منطقه انجامید.

نظرات  (۱)

مملکتی که دعوای کرسی و فساد ودزدی بیشتر است. دیگر دربلایای طبیعی چیزی به خزانه و امکانات نیست که به داد این مردم بی پناه برسد. باعث این همه کشته کیست؟ چرا همین زمین لرزه بیشترش در ژاپن یک کشته نداره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی