پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مرعشی:

کاری که روحانی برای برجام کرد مهم تر از کار مصدق در ملی کردن صنعت نفت بود

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: کاری که در دولت حسن روحانی در خصوص برجام شد، مهمتر از کاری بود که مرحوم مصدق برای ملی شدن صنعت نفت کرد؛ چراکه در ملی شدن صنعت نفت، نفت بدست آمد ولی در برجام امنیت.

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، سید حسن مرعشی در همایش «تکرار امید» در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه سیاست یکی از کلیدی‌ترین مسائل کشور است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران 10 سال بعد از انقلاب در سال 1367 و بعد از پایان جنگ کمیته بازسازی ایران تشکیل یافت و سیاست‌های بازسازی ایران توسط مسئولان وقت تدوین و به تائید امام خمینی رسید.

 

وی با بیان اینکه در برنامه اول اقتصادی ایران، رشد اقتصادی 7.6 درصدی را شاهد بودیم، افزود: در برنامه دوم 2.5 درصد و در دوران سیدمحمد خاتمی 5.6 درصد و در سال آخر دوره محمود احمدی‌نژاد منفی 6.8 درصد شد .

 

مرعشی با بیان اینکه ظرف 15 سال گذشته حجم اقتصاد دنیا از 35 هزار میلیارد دلار به 70 هزار میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است، افزود: امروز سهم اقتصاد ایران در دنیا 0.6 درصد شده است و این نتیجه انتخاب‌هایی است که گاهی اوقات از روی احساسات انجام داده‌ایم.

 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در مسیر صحیح حرکت کنیم، باید سیاست‌مدارانی انتخاب کنیم تا بتوانند این مسیر را طی کنند، ادامه داد: جامعه باید قدرت انتخاب داشته باشد و در همین راستا باید فضای سیاسی ایران را طوری ساماندهی کنیم که هر کس منتخب شد، مردم، ایران و نظام برنده باشد .

 

وی با بیان اینکه در سیاست ایران یک سقوط آزاد داریم که باید از آن درس بگیریم، افزود: نمونه بارز این سقوط، سال 1384 بود که هم جناح اصولگرا و هم جناح اصلاح‌طلب به کشور و نظام بد کردند و زمینه را برای یک حاکمیت پوپولیستی فراهم کردند .

 

مرعشی ادامه داد: در آن دوران حجم بزرگ گرفتاری برای کشور درست شد و زمینه تاریخی صنعتی شدن ایران در دولت نهم و دهم فراهم شد و متاسفانه بر باد رفت .

 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بعد از سقوط آزاد سیاسی، در سال 1388 اصلاح‌طلبان خودشان را بازسازی کردند و ای کاش امروز جبهه اصولگرایان نیز خودشان را بازسازی می‌کردند .

 

وی با بیان اینکه سیاست مهم بوده و نقش یک سیاست‌مدار در وضعیت کشور بسیار مهم است، افزود: کاری که در دولت حسن روحانی در خصوص برجام شد، مهمتر از کاری بود که مرحوم مصدق برای ملی شدن صنعت نفت کرد؛ چراکه در ملی شدن صنعت نفت، نفت بدست آمد ولی در برجام امنیت .

 

مرعشی گفت: حکومت سعودی و اسرائیل خیلی مایلند که آدم‌های رادیکال روی کار بیایند و روی کار آمدن آدم‌های رادیکال در کشور پاس توپ به ترامپ است و در ادامه باید منتظر گل‌های بعدی نیز باشیم .

 

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه دولت حسن روحانی بازار از دست رفته نفت ایران را بازیافت کرد، افزود: استقلال ایران پشتوانه محکمی برای ایران است .

نظرات  (۱)

۲۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۲۴ فرامرز محمدی نیا از تهران
فکر میکنم مرغ پخته هم از این حرفها خنده اش میگیرد . به نظر میاید منافعت از جانب روحانی تضمین شده است و الا این را بگو  که چی دست مردم را گرفت این را بگو آقای عزیز که مردم دراین 4 ساله چی نصیب شان شد من که دور قبل به روحانی امید بسته بودم ولی ایندفعه تصمیم دارم که درانتخابات شرکت نکنم چون بین هیچکدام فرقی وجود ندارد میخواستم رای به آقای قالیباف بدهم از آن هم دلسرد شدم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی