پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

برنده مناظره سوم چه کسی است؟/ دولتی‌ها چه پاسخی برای فساد بستگان خود داشتند؟

مناظره سوم

در مناظره فینال با موضوع اقتصادی عملکرد دولت یازدهم توسط کاندیداها به چالش کشیده شد و عملا دولتی‌ها هیچ پاسخی برای سؤالات اقتصادی و فسادها نداشتند و مناظره سوم را باختند.

سرویس سیاست مشرق - مناظره فینال که در حوزه مهم اقتصادی با حضور شش کاندیدای ریاست‌جمهوری دوازدهم انجام شد دارای نکات قابل تاملی بود. در این مناظره عملکرد اقتصادی دولت یازدهم به چالش کشیده شد و کاندیداها نسبت فعالیت و وعده‌هایی که توسط رئیس دولت یازدهم به مردم داده ر ا سنجدیدند و از رئیس و معاون اول دولت مستقر سئوالات چالشی پرسیدند و عملا دولتی بازنده مناظره و منتقدین برنده مناظره سوم بودند.

 

 آنچه به صورت گذرا نشان دهنده برنده مناظره سوم در اظهارات قالیباف، رئیسی و میرسلیم بود، در ادامه اشاره می‌شود:

 

قالیباف:‌

 

وزیر فرهنگ و قاچاق: وزیری که کارش فرهنگ است چرا قاچاق می‌کند؟

 

گماردن مدیر خاص در بانک‌ها:‌ وقتی کسی را می‌گذارید که مدیر بانک را معرفی کند و ۴۰۰ میلیارد را بدون هیچ روالی جابجا می‌کند، قاچاق کالا هم اتفاق می‌افتد.

 

املاک نجومی روحانی و جهانگیری:‌ این اخلاق شماست که مثل آقای روحانی راست راست نگاه می‌کنید به دوربین، آقای جهانگیری وقتی وزیر بودید، همین زمینی که در ونک دارید که ۳۸۵ متر است را ۱۴۰ هزار تومان خریدید؛ شما حقوقدان هستید؟( با ارائه سند)

 

وام‌های میلیاردی: وام‌های بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان وام داده شده که عمدتاً در دست افراد خاص است

 

مخالفت دولت با وام 10 میلیونی ازدواج:  آقای جهانگیری می‌گویند وام ازدواج را ۱۰ میلیون کردیم، این‌گونه نیست چون دولت در مجلس با افزایش وام ازدواج مخالفت کرد؛ این مجلس بود که وام را تا ۱۰ میلیون افزایش داد.

 

بحران اقتصادی و ناکارآمدی:  آیا بحران به وجود آمده ریشه در چهار درصدی‌ها ندارد که فقط برخی از این امکانات استفاده می‌کنند؟ آیا این بحران ریشه در ناکارآمدی مدیریتی ندارد!؟

 

۴۰ درصد: ۴۰ فرار مالیاتی  درصد فرار مالیاتی در کشور داریم و در مالیات بر ثروتمندان کمترین سهم دریافت را داریم.

 

دولت قبلی:‌ دولت قبلی شما هستید. درختی که این چهار سال ثمر نداده بعد هم ثمر می دهد؟

 

امنیت سرمایه:‌ بانک‌ها، بخش فولاد و پتروشیمی دست چه کسانی است، وقتی اعتماد به منابع داخلی ندارید و امنیت سپرده‌گذاری در مؤسسه‌هایی مانند کاسپین را نمی‌توانید تأمین کنید، سرمایه‌گذار به این کشور نمی‌آید.

 

رئیسی:

 

وام صفر درصد:  مردم باید پاسخ دهند که آیا تا حالا در عمر خود شده است که وام صفر درصد بگیرید، یعنی این وام سودی نداشته باشد؛ درحالیکه در دولت مبلغی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان وام داده شده که بهره آن صفر درصد است و این، یک متخلف بانکی بوده و در تولید استفاده نشده است.

 

گلابی برجام:  یکی از گلابی هایی که دولت باید از برجام می چید، سرمایه گذاری خارجی بود؛ درحالیکه اکنون باید دولت عدد سرمایه خارجی را اعلام کند؛ کل سرمایه خارجی جذب شده در سال ۹۵، حدود ۵۰۰ میلیون دلار یعنی کمتر از یک میلیارد دلار بوده است؛ این وضع جذب سرمایه خارجی است.

 

دستگاه ساخت پرونده فساد: نمی شود که صبح تا شب دولت پرونده ها و کیس های فساد تولید کنند و به دستگاه قضایی بفرستد آنگاه دستگاه قضایی مورد سوال واقع می شود.

 

دولت پر خرج: شما به عنوان دولت پرخرج، زمانی که کابینه را تحویل گرفتید ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه داشت اما ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اکنون هزینه دارد؛ حقوق ها افزایش نیافته و یارانه هم گران نشده است.

 

فساد نزدیک‌ترین فرد روحانی:‌ اولین فردی که باید با فساد مبارزه کند، رئیس دولت است و اینکه به آقای روحانی اعلام می شود که امروز، نزدیک ترین فرد شما فساد میلیونی دارد، اما حساسیتی دیده نمی شود، این موضوع سازگاری با مبارزه با فساد ندارد

 

چهار سال و سه ماه: کاش چهارسال سه ماه بود

 

رکورد رکود: رکود در کشور ما رکورد زده است. وضعیت کارخانجات و بیکاری خیلی خوب نیست.

 

مناظره با دولت قبل: خوب است که یک بار برای همیشه مناظره ای بین آقایان روحانی و جهانگیری با مسئولان دولت قبل برگزار شود تا همه چیز تمام شود، هر چه از این دو نفر سوال می شود، می گویند دولت قبل این چنین بوده است؛ در همه حرف های آقایان روحانی و جهانگیری بحث دولت قبل مطرح می شود.

 

واقعیت رشد 7 درصدی: رشد اقتصادی اعلامی هفت درصد است، ولی شش درصد آن مربوط به نفت است، به تولید و اقتصاد ربطی ندارد. باید از اشتغال بفهمیم چقدر کار شده است.

 

عدم اجازه برای برخورد با فساد نزدیکان:‌ در مورد رسیدگی به فساد نزدیکان هم، اگر آقای روحانی با حضور دادستان کل کشور و معاون قوه قضائیه در دفترشان، مساعدت لازم را برای برخورد با این پرونده ها صورت می داد و تشکیک نمی کرد، کار به شکل دیگری پیش می رود.

 

میرسلیم:

 

خود شما چه برنامه‌ای دارید: شما به آقای رئیسی اعتراض می کنید که چرا برای مقابله با قاچاق برنامه ندارد درحالی که خود شما محل بحث هستید. شما برنامه تان برای مقابله با قاچاق مطرح کنید بعد نسبت به دیگران انتقاد کنید.

 

این‌همه قاچاق: بحث ۱۲ میلیون دلار قاچاق موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. بفرمایید در این ۴ سال چه می کردید که این قاچاق به این میزان انجام شده است.

 

خام فروشی نفت: آقای روحانی برنامه ما برای توسعه کشور خام فروشی نبود. شما به جای اینکه حق کشور را بگیرید دست به خام فروشی می زنید، آقای جهانگیری همکاری با همسایگان را به خام فروشی ربط می دهید.

 

بانکداری رباخواری:‌ بانکداری ما بانکداری رباخواری است، در صورتی که قرار بود بانکداری بدون ربا باشد. آنها با ایجاد کلاه شرعی، رباخواری می کنند و به اعتراضات مراجع توجهی نمی کنید و شرایط روز به روز بدتر از گذشته می شود.

 

اعطای وام‌های مبالغ بالا: دادن وام هایی با مبالغ بالا به خاطر زد و بندی که در آن وجود دارد آسیب های بسیاری داشته، باید به صورت مناسب با آنها برخورد شود.

 

امثال آن دختر:‌ واردات بی رویه که در کشور وجود دارد  که بیشتر از دولت قبل از چین و ترکیه کالا وارد می شود و آن دختری که کالا وارد کرده بود، تولید را خوابانده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی