پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

یادداشت روز سردبیر

 

یاد داشت روز

همه کاندیدها، همه آقایان هشدار و هوشیار، این تذهبون ،......

کشور عزیز ما در آستانه یک انتخاب سرنوشت ساز و سرفصلی قرار گرفته است، انتخابی که بین شش نامزد ریاست جمهوری نیست انتخاب بین ماندن و رفتن و چگونه رفتن است.

در سوگ کارگران محروم ومظلوم معدن ”زمستان پورت “ به فضای تیره و تار حاکم برکشورمان فکر میکردم. سرتیتر چند خبر در رسانه های رسمی کشور برایم بازتاب پیدا میکرد ،فقط چند نمونه را ملاحظه بکنید

1.  آیت الله علم الهدی نماینده آیت الله خامنه ای در خراسان: ما باید توجه داشته باشیم در این تحولات سیاسی که در جامعه ما پیش میاید, ما دقیقا بر لبه تیز یک تیغی قرار داریم که یکطرفش سقوط است , مواظب نباشند ممکنه در این تحول سیاسی بکلی باز ساقط بشیم

2.  بیانیه ستاد انتخابات روحانی پیرامون لغو سخنرانی حجت الاسلام مجید انصاری در کرمان عده ای با برنامه ریزی قبلی و انجام رفتارهای خارج از شان دانشجو قصد بر هم زدن سخنرانی را داشتند که به منظور پرهیز از برهم خوردن آرامش، با پیشنهاد ستاد دکتر روحانی در استان کرمان این برنامه لغو و به فرصت دیگری موکول شد

3.  دادستان اراک در نشست شورای تامین در خصوص لغو و بهم خوردن سخنرانی فائزه هاشمی وجواد امام در روز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه جاری در سالن پامچال تالار آیینه اراک توضیحاتی ارایه کرد که خانم فائزه هاشمی به شش سال حبس و 5 سال محکومیت از فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده و باتوجه به مجازات تکمیلی، طبق حکم تا حدود یکسال دیگرحق سخنرانی و فعالیت سیاسی ندارد.

4.  حضور دانشجوی مورد حمایت ضد انقلاب در همایش نشریات دانشجویی/ در برگزاری این همایش مطرح شده حضور یک دانشجوی محکوم قضایی و فعال در فتنه است. این دانشجو بارها از سوی سایت سازمان منافقین و سایت‌های ضدانقلابی مورد حمایت قرار گرفته و در این همایش نامش در لیست اولیه نامزدها هم دیده می شود.

5.  براساس گزارشات منتشره درخبرگزاری ها از شهر لنجان، روز پنجشنبه14 اردیبهشت96 عده‌ای با حضور در مقابل ستاد مرکزی جبهه مردمی  نیروهای انقلاب شهرستان لنجان بنر مربوط به این ستاد را جمع‌آوری کردند. علیرضا ترزبان رئیس دفتر جبهه مردمی شهرستان لنجانن در این باره به خبرنگار فارس گفت: در مقابل دفتر جبهه مردمی در زرین‌شهر، یک بنر از حجت‌الاسلام رئیسی نصب کرده بودیم که به فاصلهه 10 دقیقه یکی از مأموران شهرداری آمد و بدون هیچ‌گونه مجوزی، گفت باید بنر را جمع کنید و حتی از درخت‌ها رفت بالا و بنر را باز کرد.

6.  غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم به رشد تخلفات انتخاباتی طی هفته گذشته اشاره کرده و می‌گوید به این خاطر برای برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی به خاطر مداخله در انتخابات و تبلیغ به نفع بعضی نامزدها، پرونده تشکیل شده است.

7.  حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی  طی یادداشت کوتاه با بیان اینکه "بیانات چند سال گذشته  آقای حسین دهباشی درباره نقش‌شان در انتخابات 1392 نسبتِ اندکی با واقعیت دارد"، سازنده مستند انتخاباتی روحانی در سال 92 را "متوهم" خطاب کرد و نوشت: اگرچه ایشان باید خود مسئولیت توهمات‌شان را برعهده بگیرند اما لازم است برای خودشیفتگی و جلب توجه هم حدودی قائل شوند.

8.  اخیرا دکتر علیرضا زاکانی درباره اقدامات مشکوک اقتصادی آقای مهدی جهانگیری، برادر آقای اسحاق جهانگیری معاون اول دولت آقای روحانی در دو دولت اخیر نکاتی را بیان کرده و از وی خواسته بود به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت اول از برادر خود شروع نماید؛ و اسناد پشت سر اسناد از اختلاس در بانک گردشگری و سایر ارگانها مثل هر فساد افسار گسیخته و گسترش یافته درج شده است  

9.  حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در کانال تلگرامی خود خطاب به محمدباقر قالیباف شهردار تهران و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نوشت:برادر عزیز! چگونه در برابر چشمان مردم، رییس جمهور شرعی و قانونی کشور را که بعد از رهبری نماد اقتدار این ملت است، بی‌عقل و بی‌صداقت خطاب می‌کنید؟ و بسیاری مطالب دیگر که هنوز باورم نمی‌شود از شما شنیده‌ام!  برادر عزیز! ای کاش لباس سیاست را جایگزین لباس خاکی جبهه نمی‌کردید.

به نوشته رسانه های رسمی کشور ،در 12 اسفند 93 بیش از ۷۰۰ کارگر معدن ”زمستان پورت “ به کم بودن دستمزد‌ها در ازای سختی کار در این معدن معترض بودند آنها بیش از ۴ ماه حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده بودند ولی همچنان با بی‌اعتنایی کارفرما روبروه بودند پس از نادیده گرفتن مطالبات برحق خود ،اعتصاب خود را شروع کردند. وامروز پس از دو سال ،یک انفجار در معدن زمستان یورت در آزاد شهر در منطقه گرگان روی داد. و باز هم بیش از شصت کارگر محروم و زحمتکش در زیر آوار مانده اند و جان باخته اند. مثل ساختمان پلاسکو در آتش ندانم کاری و بی مسئولیتی صاحبان قدرت وثروت سوختند .

درآستانه انتخابات یک فاجعه از صدها فاجعه تکرار  و یک انفجاری رخ داد. حالا جامعه کارگری با تمام آحاد ملت ایران با این سوال مواجه هستند انفجارهای نهفته در درون و اعماق جامعه کی و کجا خواهد بود؟! در روز انتخابات یا روزهای بعد از انتخابات؟  کارگران معدن ”زمستان پورت “به راست، و به چپ، و به میانه نگاه نمیکند این نگاهها بیشتر و بیشتر میشود.

 

کشور عزیز ما درآستانه یک انتخاب سرنوشت ساز و سرفصلی قرار گرفته است، انتخابی که بین شش نامزد ریاست جمهوری نیست، بلکه انتخاب بین ماندن و رفتن و چگونه رفتن است. آیا ادامه راه چهار سال گذشته است ؟ آیا ادامه قبل از چهار سال گذشته ؟ آیا ادامه راه طی شده 38 سال پیش تا کنون!؟.همه چشم به”راه “ و ”راهکار“ هستند و به  شعر و شعارهای انتخاباتی چشم ندوخته اند.

راههای بیشمار و متفاوتی برای آینده کشور هست. هر راهی رفتنی است و الزاماتی دارد ولی کدام راه را انتخاب میکنید؟ چون در راه طی شده  برای هیچ کدام از کاندیدها و سایرین راه بازگشتی نخواهد بود

همه کاندیدها، همه آقایان هشدار و هوشیار، این تذهبون ،......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی