پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

پارسا نیوز

اخبار تحلیلی - خبری مستقل و فوری

این سایت اطلاع رسانی بی طرفانه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران میباشد و به هیچ گروه و جناح سیاسی وابستگی ندارد.
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

یادداشت از دکتر مهدوی استاد علوم سیاسی

 

پاسخگویی بی پرده لازمه مدیریت کلان اجرایی است

جناب آقای، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، از همین حالا شروع بکنید

کاندیداها قبل از آنکه با رقبای خود تعیین تکلیف بکنند بهتر است در جبهه خودشان موضوعات را تعیین تکلیف بکنند. مردی که همواره در سمت‌های قضائی بوده و به کسی پاسخ‌گو نبوده، و فقط حکم صادر میکرده و دایره احکام نیز اجرا میکرد، این بار در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری باید پاسخ‌گوی همگان باشد. دیگر بهانه هایی از قبیل ” انجام به تکلیف شرعی“که بر گردنش نهاده‌اند، نمیشود در مسند ریاست جمهوری نشست و پاسخگو نبود و بایستی از همین الان مسائل را پاسخگو باشد

یکی از اختلافات قالیباف و رئیسی که بیانگر اختلاف سلیقه جدی اصولگرایان در زمینه ”پاسخگویی“است. قالیباف با آگاهی و حساب‌بازکردن بر این نقیصه رئیسی که نمیخواهد پاسخگو باشد ، مایل است تا آخر در صحنه بماند و بصورت عملی ثابت بکند که کارآمدتر و پاسخگوتر از دیگر نامزدهای اصولگراست. قالیباف بر اساسا محاسبات خود برای بازی برد- برد به این انتخابات وارد شده است. اگر نتیجه انتخابات را از آن خود بکند چه برد بالایی کسب میکند ، اگر به نفع رئیسی کنار برود حتما که جایگاه مهمی مثل”معاون اول ریاست جمهوری“ را درجیب خود خواهد داشت. هرچند بعید است حجت الاسلام رئیسی در صورت پیروزی این منصب را به ‌راحتی در اختیار قالیباف قرار دهد چرا که دست بالای دست بسیار است. از اینرو  بازیهای سیاسی پنهان و آشکار بین سایر کاندیدها ها نیز قابل رو نمایی است.   

برخلاف قالیباف، حجت الاسلام رئیسی که سالیان متمادی در مسند قضائیه نشسته بود، از همه سوال میکرد، و موظف نبود که به سوال احدالناسی، پاسخ بدهد و فقط احکام صادر میکرد و بقیه موظف بودند که اجرای احکام بکنند. درشرایط انتخاباتی نیز وانمود میکند که رغبت چندانی به” ریاست جمهوری “ ندارد و تولیت آستان قدس را که بر عهده دارد برای این دنیا و آخرتش کافی است . در صورتی ” مدیریت‌ کلان اجرائی “ را می‌پذیرد که همه اصولگرایان و بدنه اسلام باوران به نفع او اجماع  و درخواست ملتمسانه بکنند. والا خودش و خاستگاه و موقعیت مادی و ”متولی تولیت“ بودن کنونی‌اش را به سادگی در سبد اصولگرایان سیاست‌پیشه نمیگذارد.

 مخالفت تعداد کثیری از اصولگرایان با حجت الاسلام رئیسی نیز، بدلیل برخورد تحکم آمیز رئیس با مرئوس است که مواضع رئیسی این امر را تداعی می‌کند.

در این چهارچوب که ”مدیریت اجرایی “ آنهم درکسوت و ردای”ریاست جمهوری“ نیازمند به پاسخگویی به تمامی موضوعات گذشته وآینده است بایستی از الان تمرین را شروع بکند. به نمونه زیر توجه کنید شما شاید پاسخ آن را بهتر بگویید که چرا حجت الاسلام رئیسی از پاسخ درست طفره میرود.

طی چند روز گذشته تصاویر متعددی در فضای مجازی منتشر شده است که آقای سعید مرتضوی در سمت چپ رئیسی در مسجد خظیره یزد دیده میشود.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی،روز سه‌شنبه5 فروردین96 در شهر یزد سخنرانی داشت .درهمان محل آقای سعید مرتضوی، درسمت چپ حجت الاسلام رئیسی منتشر شده است. آقای سعید مرتضوی سالیان متمادی قاضی دادگاه مطبوعات، دادستان تهران و نفر موثر در کورکردن چشم فتنه سال88 بوده  که در نظر و  عمل راه حجت الاسلام رئیسی را رفته است . سایت خبری انتخاب نیز گزارش داده که سعید مرتضوی در این برنامه گفته است ” آرزویم رییس‌جمهور شدن رئیسی است“ اما این حمایت صریح با واکنش منفی حامیان حجت الاسلام رئیسی مواجه شده است .روابط عمومی ستاد تبلیغاتی رئیسی اعلام کرد که ”سفرهای رئیسی ارتباطی با افراد خاص ندارد“

در واقع حجت الاسلام رئیسی و دست اندرکاران ستاد انتخاباتی او ،بجای قدردانی و تشکر از سعید مرتضوی درقبال برخی موضعگیری های اجتماعی ،جا زده اند. کار را به جایی رساندند که سعید مرتضوی طی نامه ای به خبرگزاری ایلنا حمایت صریح خود از کاندیداتوری حجت الاسلام رئیسی را مجددا اعلام بکند ولی بگوید که بعنوان مستمع آزاد درجلسه سخنرانی رئیسی در مسجد حظیره یزد شرکت کرده بود . آخر شترسواری دولا دولا نمیشود، اینها ناشی از ”عدم پاسخگویی“ صریح حجت الاسلام رئیسی و ستادهای انتخاباتی او به موضوعات ناشی میشود. که یک همفکر ،یک همکار، یک هم سلیقه، و یک شاگرد مکتبی دلسوخته خودش را بعنوان مستمع آزاد اعلام  بکند. نامه سعید مرتضوی به مدیرعامل خبرگزاری ایلنا را مشاهده بفرمائید؟!

نظرات  (۱)

با نام خدا 
در جلسه هفتگی بسیجیان مسجد ابوالفضل تهران بودیم یکی از سرداران عزیز در توجیه میگفتند که نظر آقا روی نفری است که بتواند مملکت را نجات بدهد آقا اسم نیاورند که به چه کسی رای بدهیم ولی مرتب اسم رئسی را میخواهیم که بتواند نظام را لبه پرتگاه عبوربدهد و رئیس جمهوری را میخواهیم که واقعا رئسی در نظام باشد نه به رئیسان خارج چشم بدوزد و....پدرم میگفت اینقدر که اسم رئیس و رئیس جمهرور را میبرد و روی کلمه”رئیس“ تاکید میکند منظورش رئیسی است ولی ما تعدادی از بسیجیان این محل نمی خواهیم به رئیسی که سابقه خوبی ندارد رای بدهیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی